Header Ads

test

İYİ BİR ANAOKULU NASIL OLMALI?ÇOCUĞUM KREŞE GİTMEK İSTEMİYOR NE YAPABİLİRİM?




İdeal Bir Anaokulu Nasıl Olmalıdır?
UNICEF, okul öncesi eğitim kurumlarını ‘yaşama en iyi başlangıç’ yeri olarak görmekte ve çocuklar için yaşamsal öneme sahip olan bu dönemde, eşit haklara sahip olmaları gerektiğini savunmaktadır.
Eğitim doğum ile birlikte başlar, hayat boyu devam eder. Hayat boyu devam edecek olan bu sürecin temelleri erken çocukluk döneminde yani ilk altı yaşta atılır. Çocuğun fiziksel, ruhsal ve bilişsel gelişimini, olumlu çevre şartları ve iyi bir eğitim alması önemli ölçüde etkilemektedir. Erken çocukluk döneminde ki eğitim ailede başlar. Okul öncesi eğitim kurumları çocuğun toplumsal yaşama hazırlanmasında aileye destek sağlar. Bu kurumlar; çocuk bakıcılığının üstlenildiği bir yer değil; çocukların fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel gelişimlerini sağlıklı şekilde geçirmelerini, onları gelecek okul dönemlerine hazırlamayı, kendini ifade edebilen, yeteneklerini ortaya koyabilen, sosyal bir birey olarak yetişmesini sağlayan, aileyi okul öncesi dönem ve gelişimleri açısından bilgilendirmeyi amaçlayan eğitim kurumlarıdır.
Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) ‘7 Çok Geç’ve UNICEF işbirliğiyle ‘5 Yaşında Anaokuluna’kampanyasını başlatarak toplumu bu konuda bilinçlendirmiştir. AÇEV okulöncesi eğitim kurumlarının çocuğun gelişimdeki önemini yaptığı araştırmayla da kanıtlamaktadır.

Çocuklarınızın hayatı için bu kadar önem taşıyan okul öncesi eğitim kurumlarında dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?
   Fiziki Özellikler
üBİNA;  
-         Okul şehir trafiğinden, sesten uzakta olmalıdır.
-         Okul içi ve dışı güvenlik önlemleri (kapı koruyucuları,priz kapamaları,merdiven güvenliği,bahçe güvenliği)profesyonel destek alınarak dünyaca kabul görmüş firmalar tarafından yapılmış olmalıdır.
-         Eğer okul iki katlı ise merdivenler geniş ve parmaklıklı olmalıdır.
-         Her öğrencinin kendi dolabı olmalı ve üzerlerinde isimleri yazmalıdır.

üBAHÇE;
-         Okulun mutlaka bir bahçesi olmalı, bahçe alanları bölüm bölüm ayrılmış geniş ve temiz  çocukların büyük kas gelişimini destekleyecek araç gereçler bulunmalıdır. (Tırmanma standı, bisiklet, araba, kum havuzu, kaydırak vb)
-         Bahçenin bir köşesi Fen ve Doğa Köşesi olarak kullanılabilinmeli; çiçekler, sebzeler ekilerek çocukların sulamaları sağlanılıp, sorumluluk duygusu geliştirilmelidir.
üSINIF;
-         Hijyen ve temizliğe dikkat edilmelidir.(kimyasalla temizlenmesinden kaçınılmalı)
-         Mobilyalar çocukların boylarına uygun olmalıdır.Sivri köşelerin koruyucaları sabit olmalıdır.
-         Oyuncaklar çocukların özgürce hareket etmelerini destekleyecek şekilde düzenlenmelidir.
-         Yaş grubuna uygun oyuncak metaryel malzeme kullanılmış olması gerekmektedir.
-         Oyuncak ve eğitim materyalleri çocukların görebilecekleri şekilde yerleştirilmelidir.
-         Çocukların yaş gruplarına göre tehlikeli olabilecek materyaller sınıfta tutulmamalıdır.
üYEMEK ODASI;
-         Ayrı bir yemek odası ayrı ve güneş ışığı almalıdır.
-         Temiz olmalıdır.

Eğitim Programı
üEğitim Modelleri;  Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan bir çok eğitim modeli vardır. Ancak bu eğitim modelleri farklı kültürlerden geldiğinden dolayı bizim kültürümüzde uygulandığında sorunlar çıkabilmektedir. Ayrıca her eğitim modelinin artıları ve eksileri mevcuttur. Önemli olan tek bir eğitim modeli yerine var olan eğitim modellerinin uyumlu yönlerini,  kültürümüze ve eğitim felsefemize uygun bir eğitim modeli geliştirmek daha faydalı olacaktır.
üBireysel Farklılıklar; Eğitim modelleri çocukların bireysel farklılıklarına göre verilmelidir. Her çocuk aynı şekilde öğrenemez; bazı çocuklar duyarak öğrenebilirken, bazı çocuklar dokunarak öğrenmektedirler. Örneğin, meyvelerin öğretildiği bir konuda sınıfa meyveler getirilip, her çocuğun meyveyi görmesi, dokunması, tatması sağlanılmalıdır. Böylece her çocuğun öğrenme şekline cevap vererek, her çocuğa belli bir konuyu rahatlıkla öğrenmiş olması sağlanılır.
Öğretmenin Rolü ve Önemi
  Okul öncesi kurumların fiziki şartları, eğitim şeklinin önemli olduğu kadar öğretmenin rolü de çok önemlidir.
İyi Bir Öğretmen
  • Kendine güvenmeli ve yeniliklere denemekten korkmaz,
  • Beklenmedik acil durumlarda sorunları hemen çözer,
  • Çocukların dikkatlerini canlı tutarak, çocukları sıkmadan etkinlikler uygular,
  • Çocukların bireysel farklılıklarına göre programda farklılıklar yapar.
  • Velilerle sık sık görüşür çocukların evdeki durumu hakkında bilgi alır ve okuldaki gözlemlerini onlarla paylaşır.
  • Çocukları gözler ve gözlem notları tutar,
  • Çocukların öz güvenini yükseltmek için özel etkinlik geliştirir.
  • Çocukların mutluluğunu akademik başarıdan ön planda tutar.
  • Gözlem notlarına göre değerlendirme yapar ve programı ona göre değiştirir.
  • Her günün sonunda performansını değerlendirir ve buna göre bir sonraki güne hazırlanır.
  • Eğitim materyalleri düzenler ve gerekli materyallerin alınması için yönetime bilgi veriri.
  • Çocuklarla konuşur ve her zaman çocukların fikirlerini alarak işe çocukları da katar.
  • Çocukların karşılaştığı problemleri kendi başlarına çözmelerine yardımcı olur.
SEVGİLİ ANNE VE BABALAR EN KIYMETLİ OLAN ÇOCUKLARINIZI EMANET ETTİĞİNİZ VE SİZİNLE GEÇİREMEDİKLERİ BÜYÜK BİR ZAMAN DİLİMİNİ ARTIK MALUM HAYAT ŞARTLARI ANNE BABALARIN İŞ HAYATI SEBEBİ İLE KREŞLERDE GEÇİRMEKTEDİR.OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ALDIRACAĞINIZ KURUMUN ÖZELLİKLERİ ÇOK ÖNEMLİDİR.ÖZELLİKLE GÜNÜMÜZDE ÇOK SU İSTİMAL EDİLEN BU İŞLEYİŞ SİZLERİDE BİZİM GİBİ İŞİ SADECE ÇOCUK GELİŞİMİ ADINA EĞİTİM ALMIŞ İNSANLARIN YAPMASI ÇOCUKLARIN REKLAM VE TİCARET MALZEMESİ OLARAK KULLANILMAYACAĞI KURUM VE KURULUŞLARI TERCİH ETMENİZİ ÖNERİRİZ.
 Sen Akademi                                                                       Sen Akademi
Kurum Psikoloğu                                                                Kurum Müdürü
 Selin Küçük                                                                       Çiğdem Şiranun

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.